Habasit dikey paketleme üzerine film çekiyor

En etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri olan ambalajın insan hayatındaki yeri çok eskilere dayanıyor. İlkel insandan bugünkü modern insana, ambalaj bir şekilde insan hayatında hep olmuş. İlkel insan, yemediği etleri ağaç yapraklarına sarar, içmediği suyu hayvan derilerine doldururmuş. Medeniyetle birlikte yapraklar ve hayvan derileri yerlerini giderek sepetlere, tahta fıçılara, şişelere en sonucunda metal ve plastik modern koruyucu ambalajlara bıraktı. Gıdanın metal konteynırlara nasıl güvenle konulabileceği sorusunun cevabı ise 1809’da Napoleon Bonaparte, ordunun yiyeceklerinin korunmasını sağlayan bir yöntem getirene 12 bin frank vereceğini ilan etmesiyle ortaya çıkıyor.

O zamanlarda fonksiyonu sadece ürünü muhafaza etmek olan ambalaj, ekonomik gelişmelerle beraber daha çok bir pazarlama aracı olarak yerini albenisi olan, rengarenk, ışıltılı ve dokunası tasarımlara bırakıyor. “Eğer ambalaj tüketicinin ürünü eline almasını sağlamışsa, yüzde 70 oranında da tüketicinin o ürünü satın almasını sağlayacaktır.” Bu sözler, Fransa merkezli uluslararası ambalaj tasarım şirketi CB’a Design Solutions CEO’su Zdenek Kucera’ya ait.

Gıda paketleme sektöründeki talebin 2018 yılında dünyada 285 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Artan dünya nüfusuyla birlikte çok çeşitli ambalaj gereksinimleri paketleme makinası teknolojisinin de gelişmesini tetikliyor. Dünya gıda ambalaj teknolojisi pazarının yaklaşık 40 milyar dolarlık bir potansiyele sahip olduğunu biliyoruz.

Bu gün market reyonlarında gördüğümüz ambalajlanmış olan küçük partiküllü, toz ve hatta bazen sıvı formundaki ürünlerin tamamı dikey veya volumetrik paketleme dediğimiz bir yöntemle ambalajlanıyor. Bakliyat, şeker, tuz, baharatlar, çay, kahve, kuruyemiş, cips, toz deterjan gibi tüm ürünlerin paketlenmesi prensipte üç temel adımda gerçekleşiyor, “Doldur -Çek-Kapat”.

Ürün ilk aşamada tüp formundaki ambalaj malzemesinin içerisine dolduruluyor ve daha sonra ambalajın ağzının kapatılması için bir kayış çifti yardımıyla aşağı doğru çekiliyor.

Seri üretimin söz konusu olduğu işletmelerde bir paketlemenin yapılması için gereken bu üç adım günde binlerce kez tekrarlanıyor. Haliyle bu sistemin en önemli bileşenlerinden birisini de ambalaj filmini aşağı doğru çeken kayış çifti oluşturuyor. Sürekli olarak sürtünmelere ve farklı dış etkenlere maruz kalan bu kayışlar düzgün ve ekonomik paketlemenin mihenk taşını oluşturur. Cips, kahve, toz deterjan gibi yağlı ve aşındırıcı ürünlerin yanında makinenin çalışma hızı ve ambalaj malzemesinin cinsine kadar her türlü etken bu kayışların çalışma performansına etki ediyor.

Habasit’in portföyünde yer alan eksik ve kaplamalı film çekme kayışları farklı ihtiyaçlarınız için çözüm olmaktadır. Habasit bugün 40’tan fazla farklı yüzey ile eksiz düz ve dişli kayışlar üzerine kaplama yapabilmektedir. Paketlediğiniz ürünün cinsi ve çalışma parametrelerinize göre çok çeşitli sertlik değerlerinde doğal kauçuk, sentetik kauçuk, silikon ve poliüretan kayışlar hizmetinize sunuluyor. Aynı zamanda vakumlu uygulamalar için kayış üzerine delik, yuva veya yarık gibi farklı uygulamalarda adapte edilebiliyor. Ürün çeşitliliği, kalite, stok, çözüm odaklı yaklaşım gibi unsurlar bu gün Habasit’i global bir çok makine üreticilerinin ve sektör devlerinin tercihi haline getiriyor.

Dikey paketleme makinenize kayış seçiminde bir tane doğru yoktur. Bize ihtiyacınızı söyleyin, sizin için en doğru ürünü seçelim.

sayfa yükleniyor

lütfen bekleyiniz...

HIGHLIGHTS / Arşiv

HABASIT HIGHLIGHTS / select location

Habasit