Bir düğme nelere kâdir
Market alışverişinden müzik dinlemeye, kıyafet almaktan eve gitmeye, hatta birisiyle buluşmaya kadar, her şeyin "e-ticaretleşmesi" ile beraber müşteri deneyimi de hızla değişiyor. Bu deneyim, bir düğmeye basarak ürün desteği alınabilecek şekilde programlanmış, markaya özel, Wi-Fi bağlantılı bir aygıt olan Amazon Dash Button ile yeni bir düzeye taşındı. Kredi kartı yok, sipariş formu yok; sadece düğmeye basıyorsunuz ve çocuk bezi, balık konservesi veya ultra lüks tuvalet kağıdınız kapınıza kadar gelmek üzere yola çıkıyor. Düğmeye basmaktan bıktınız mı? Sorun değil, çamaşır makineniz veya kurutucunuz artık akıllı; deterjanın ya da kurutma kağıdının azaldığını fark edip bunları kendi sipariş ediyor.

"Her Zaman, Her Yerde" iş yapma modellerini dünya çapında biçimlendiren bir konsept. Firmalar çok kanallı satış yöntemleri aradıkça, Çoklu Kanal yaklaşımı da giderek yaygınlaşıyor. E-postanız üzerinden olsun, AVM'lerde olsun, tıkır tıkır işleyen bir alışveriş deneyimi sağlamak üzere, mümkün olabilecek her yöntem kullanılıyor.

Kilometrelerce uzaktan kapınıza
Taleplerdeki bu küresel büyüme, konveyör kayışı dünyasına uzak görünebilir, ama aslında bir sipariş düğmesine, hareket ayarı olmadıkça basmak neredeyse mümkün değil. Malzeme Taşıma endüstrisi, ürünleri varacakları yerlere ulaştırırken yüzbinlerce kilometre kayış kullanıyor.

UPS Chicago Toplama Merkezi (CACH) bunlardan sadece biri. Günde ortalama 1,3 milyon paket gruplayan bu merkez, ABD'nin en büyük taşımacılık dağıtım merkezi ve dünyanın en büyük paket gruplama tesisi. Habasit buraya bir milyon metre karelik bir alanı aşan 100 kilometre boyunda kayış labirenti tedarik ederek gücünü bir kez daha gösterdi. Normal bir paket, yükleme, boşaltma, toplama, gruplama ve tanımlamadan oluşan karmaşık bir sistemin içinde on beş dakikadan az bir sürede yol alıyor.

Bir diğer örnek, yılda 100 milyon ürün çıkışı yapan, Almanya Niedersachsen Park'taki Adidas Grubu Dağıtım Merkezi. E-ticaretle yapılan satışların her ülkede çift haneli rakamlarla büyümesi sonucu, nakliye ve taşımacılıkta muazzam bir talep oluştu.

İlerisi için hazırız
Patlama yapan perakende ve dağıtım sektöründe veya hızla büyüyen Kurye-Ekspres-Paket (CEP) endüstrisinde Habasit her türlü operasyon için gereken koşulları karşılayacak donanıma sahip. Karmaşık ve kitlesel gruplama sistemleri bu işleme merkezlerini hızlı, güçlü ve akıl almaz derecede hassas olmaya zorluyor. Tek bir ürünün yolculuğu bazen kilometrelerce devam ediyor ve bu durumda hafif malzemeli kayışlardan zaman kayışlarına, plastik modüler bantlara ve zincirlere kadar uzanan bir dizi çözüm gündeme geliyor. Ürünlerin yol aldığı, her bir kavis ve eğimini özenle hesapladığımız karmaşık rotayı haritalamada müşterilerimize yardımcı oluyoruz, böylece güvenilir bir kayış takip ve ölçümü yapılmış bir güç aktarımı sağlıyoruz.

Tek duraklı hizmet politikamız sayesinde ihtiyaç duyduğunuz her şeyi, çok uygun maliyetlerle ve lojistik karmaşası yaşamadan tek bir tedarikçiden alabilirsiniz. Ürünlerimizi tam kapsamlı bir yelpazede sunduğumuzdan, size tarafsız bir biçimde tavsiyede bulunabiliriz; çünkü hedefimiz en iyi çözümü bulmak. Alev almazlık, uzun ömürlülük, antistatik özellik ve tutuculuk, bu endüstri için doğru olan kayışı seçerken göz önünde bulundurduğumuz faktörlerden sadece birkaçı.

Habasit, sosyal ve çevresel sorumlulukları da her zaman gözeten bir firma olarak, müşterilerinin de bu konuda ciddi tasarruflara gidebilmesini sağlıyor. Yeni Eff-Line ürünümüz kayışın sürtünmesini azaltarak enerji tüketimini E'e kadar düşürebiliyor. Habasit'in UPS, FedEx veya DHL gibi, gece gündüz kilometerlerce yol kat eden kayış düzenekleri bulunan büyük dağıtım merkezlerine sahip ve bu sayede hızlı ve etkili teslimatlar yapan müşterilerinin ne büyük tasarruflar sağladığını düşünün!

Özenle taşıyan akıllı tasarım
Gönderinin tesise girişinden işleme sokulmasına, birleştirilmesine, gruplanmasına, tanımlanmasına ve çıkışına kadar, endüstriyel taşıma sistemleri mühendislik kadar akıllı. Pek çok farklı ürünü tanımlayıp yönlendirecek yetenekte bir yazılımın geliştirilmesi yıllar süren araştırma ve geliştirme faaliyetleri gerektiriyor. Nihayet konveyör kayışı, ancak kendisini oluşturan yazılımın kapasitesi ölçüsünde hareket kabiliyetine sahip oluyor ve Habasit de işte bu nedenle enformasyon mekaniklerinin sınırlarını sürekli olarak zorluyor.

Üst seviyede yaşam
Hayatın neredeyse tüm konforlarının tek bir düğmede toplanmasıyla talebe dayalı ticaret bir lüks olmaktan çıkıp bir hayat tarzına dönüştü ve perakendeciler şimdi buna ayak uydurmak için birbiriyle yarışıyor. Yeni iş modelleri, zamanında teslimatın ne demek olduğuna dair önceki modellere adeta format atıyor. Kurum ile müşteri arasındaki sınırları belirsizleştirerek müşteriyi, ne istediğine dair daha net bir konuma taşıyan, olağanüstü eşi benzeri görülmemiş başlangıçlar, norm haline geliyor. Kişisel taksi sisteminin başlamasıyla birlikte müşteriler, taşımacılığın başka biçimlerde de yapılabileceğini keşfediyorlar; öyle ki oyuncak ayıdan piyanoya, ne isterlerse gönderebilirler artık. "uberCARGO ile ürünleriniz VIP gibi seyahat eder" diyor, firmanın web sitesi. uberCARGO'nun CEO'su Travis Kalanick, genç şirketin cirosunu altı ayda bir ikiye katladığını belirtiyor.

Gerek küçük gerekse büyük işletmeler, hızla yaygınlaşan serbest çalışma sisteminde, parolanın "olağanüstüleşme" olduğu bir trend'e ayak uydurmanın yollarını arıyorlar. Bu değişimin konveyör kayışı endüstrisi için ne anlama geleceği henüz belirsiz. Her ne kadar bazıları, kayış sisteminin eviyle yandaki bakkal arasına kurulmasını istiyorsa da, bunun ilerisi için pek mümkünü yok. Habasit'in tarihçesi, hangi alanda olursa olsun hareketin yeni biçimlerini düşünmekle yazılmıştır; bu nedenle biz, ister düğmeye basma yoluyla, ister sizi evinize götüren yeni bir uygulamayla, sürekli bir dönüşümün heyecanını taşıyoruz. (ST)

Luca Grazzini Endüstri Segment Müdürü Peter Jan Troost

sayfa yükleniyor

lütfen bekleyiniz...

HIGHLIGHTS / Arşiv

HABASIT HIGHLIGHTS / select location

Habasit